onsdag 27. oktober 2010

En regnværsdag!

I dag har vi hatt en inne-dag! Er litt koselig med regnværsdager i blandt. Leon har sovet i vogna på verandaen. Sikkert deilig å sove ute å høre på regnværet!

I morgen skal jeg lage kesampletter! For over et år siden gikk jeg på Grete roede kurs og der fikk vi en oppskriftsbok! Vil dele med dere en oppskrift som var min favoritt når jeg skulle kose meg litt! Kesampletter var det, og jeg synes det er en fin erstatter for sveler eller vafler:)

Kesampletter:



3 egg
2ts vaniljesukker
1dl hvetemel siktet
1 stk lime (kan sløyfes)
2 ss sukker
3 dl kesam sans mager
2 ts bakepulver

Rør dette sammen til en glatt røre, bruk saft fra lime. Stek dette i en stekepanne!

Nam! godt med syltetøy på!

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset! Lagde disse ikveld, og de falt veldig i smak hos min kjære og meg :) Jeg måtte riktignok begrense inntaket pga kvalmen - jeg tror dette er det søteste jeg har spist på mange uker faktisk - men de funka for det. De var ikke så kvalmende som vanlige vafler, pannekaker osv. :) Del gjerne flere Roehde-oppskrifter! For øvrig veldig moro at du oppdaterer så ofte. Stor klem fra din venn på andre siden av byen

    SvarSlett
  2. Tusen takk Hilde! Artig at du prøvde ut plettene!!

    SvarSlett