mandag 8. november 2010

Film og musikk

To filmer jeg er veldig glad i er "Little woman" og "Miss Potter". Har sett filmene flere ganger, og blir like rørt hver gang. Bortsett fra handlingen er det nok musikken og stemingen i filmen som er med på å røre meg. Musikk er utrolig viktig i en film, syns jeg. Den bør være i samme kvalitet som filmens handling og omvendt. Synes komponistene i disse to filmene er veldig gode. Hører ofte på filmmusikk og det er en sjanger jeg liker godt!

Little woman

Denne filmen er fra 1994, husker ikke når jeg så denne filmen første gang, men var vel rundt den tiden. Ei venninde av meg hadde den på VHS, og vi så den flere ganger sammen. Etter det tok jeg den vel opp på tv, og etter noen år fant jeg den tilfeldigvis på dvd i en platebutikk! Gjett om jeg ble glad!
Filmen er basert på boka little woman, har ikke lest boka og har heller ikke sett de andre eldre filmene som er basert på boka. Så har ingenting å sammenligne med, men det er vel like greit. Liker filmen i seg selv.

Er litt usikker på hvilken årstall filmens handling er i fra, men jeg elsker filmer fra "gamle dager" litt sånn Jane Austin stil! Har sett at den har gått på tv i jula, og kan anbefale den da! Er litt julefilmaktig, selv om bare deler av handlingen er i jula. Ta en titt på trailerne!




Miss Potter


Denne filmen er ikke så gammel, den er fra 2006. Tilfeldig jeg kom over den egentlig, tror jeg så den på videosjappa! Sjarmerende og søt film, og selvfølgelig litt trist.... Anbefales!!  Musikken er også nydelig her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar